Total Pageviews

Saturday, January 18, 2014

Εσείς τι λέτε;


Στη Ελλάδα του μνημονίου...

Σάββατο πρωί και ενώ ξεκινούσε η εκπομπή χτύπησε το τηλέφωνο..."Ονομάζομαι Φωτεινή. Σας τηλεφωνώ από την Αθήνα. Με συγχωρείτε για την ενόχληση όμως αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα... μου έδωσαν το τηλέφωνό σας. Χρειάζομαι βοήθεια, μαθαίνω πως εκεί στον Καναδά έχετε μείνει ακόμη έλληνες, με φιλότιμο και ανθρωπιά... Φροντίζω την εγγονή μου που κλείνει τα 15. Έπαιρνα σύνταξη 1,380 ευρώ, όμως μου τη μείωσαν στα 700! Με αυτά έπρεπε να πληρώσω 550 το νοίκι και με τα υπόλοιπα 150 να ζω την εγγονή μου. Πλήρωνα τα φάρμακά της και με ότι απέμεινε τρώγαμε ένα ξεροκόμματο. Πρόσφατα η σύνταξη με τις περικοπές κατέβηκε στα 450 ευρώ! Τα μνημόνια και αυτή η κυβέρνηση μας έχουν αποτελειώσει", είπε η πολύπαθη γυναίκα και την έπιασαν λυγμοί... Αφού συνήλθε κάπως συνέχισε. "Όσο έπαιρνα την κανονική σύνταξη, κουτσά στραβά τα έφερνα βόλτα. Τώρα όμως είναι αδύνατον. Ο ιδιοκτήτης με πήγε στο δικαστήριο για να μου κάνει έξωση. Πού να πάω Θεέ μου με μικρό παιδί στους δρόμους; Θα μείνουμε άστεγοι! Μου έρχεται να πέσω από το μπαλκόνι..."  Προσπάθησα να τη συνεφέρω κι όταν κάποια στιγμή ηρέμησε κάπως τόνισε. .."Δεν πρέπει να το κάνω όμως γιατί η Χριστίνα εμένα έχει ως μοναδικό της στήριγμα..."  Άρχισα να νιώθω αμηχανία, ντροπή... όταν η μικρή Χριστίνα έπιασε το ακουστικό. ''Είμαι η Χριστίνα ...εδώ και κάμποσο καιρό εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες περιγράφουν την περιπέτεια και τον Γολγοθά που ανεβαίνω με την μονάκριβη μου γιαγιά, τη ''μητέρα μου'' Είναι μητέρα μου, γιατί η "κυρία" που με έφερε στον κόσμο δε γνωρίζω ποια είναι! Με παράτησε όταν ήμουν 8 ημερών στη γιαγιά μου και έφυγε! Ο πατέρας μου δεν γνωρίζω ποιος είναι, αφού όταν την άφησε έγκυο, την εγκατέλειψε και από εκεί και πέρα κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η τύχη του. H υποτιθέμενη μητέρα μου, τη λένε Γεωργία, βρίσκεται κάπου στην περιφέρεια και έχει δημιουργήσει μια άλλη οικογένεια, έχοντας αποκτήσει 3 ακόμη παιδιά. Έβγαλα την Γ' Γυμνασίου με 19 και 7/8 και η μεγάλη μου δύναμη είναι το σχολείο μου και η μονάκριβη γιαγιά μου. Αντιμετωπίζω προβλήματα υγείας και έχω νοσηλευτεί πολλές φορές σε διάφορα νοσοκομεία, ενώ 2 φορές έχω μπει στην εντατική με αλλεργικά σοκ. Πάσχω από αλλεργικό άσθμα, μου χορηγούν μόνιμα μάσκα για να με βοηθά στην αναπνοή μου, ενώ αντιμετωπίζω πολλά προβλήματα με την σίτιση μου. Πρέπει να τρώω συγκεκριμένα φαγητά αφού υποφέρω από σπαστική κολίτιδα, γαστρίτιδα και από ψυχοσωματική παλινδρόμηση που σωματοποιεί το άγχος μου. Η σύνταξη της γιαγιάς έχει μειωθεί στο ελάχιστο και δεν μπορεί να μου συνεισφέρει ούτε τα βασικά. Υπήρχαν στιγμές που πήγαινα στο σχολείο χωρίς να φάω, μέρες ολόκληρες... Παρόλα αυτά το παλεύουμε με όλη μας την ψυχή αλλά δυστυχώς μας έχουν απομείνει ελάχιστες δυνάμεις. Επικοινωνώ μαζί σας γιατί είστε η τελευταία μου ελπίδα. Δεν έχω που αλλού να απευθυνθώ και φοβάμαι πολύ. Φοβάμαι ότι θα μείνω μόνη μου και δεν ξέρω τι να κάνω! Η γιαγιούλα μου έπεσε κι έσπασε το χέρι της και η υγεία της έχει επιδεινωθεί πολύ. Φοβάμαι μην τη χάσω αφού είναι πολύ απελπισμένη και μπορεί να κάνει και καμιά τρέλα. Δεν θέλω να μπω σε ίδρυμα και θέλω να συνεχίσω το σχολείο μου! (κλαίει...)
Σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας την αληθινή αυτή ιστορία που μου άγγιξε την ψυχή και με έκανε να αναρωτηθώ αν ακόμα εξακολουθούμε να λέμε ότι είμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Άνθρωποι όχι μόνο για το δικό μας συμφέρον, ούτε για τις δικές μας μόνο προσωπικές επιθυμίες. Άνθρωποι μέσα από τις πράξεις μας...

Εσείς τι λέτε;                                                                                            
Μιχάλης Τελλίδης                                                                                          tellides@cfmbradio.com                                                                                                         
Όσοι μπορούν να συνεισφέρουν έστω και ελάχιστα να καλέσουν στο τηλέφωνο  01130 2111847002. Η μικρή Χριστίνα Δημακοπούλου είναι καλεσμένη στην εκπομπή "Ελληνικό Περισκόπιο". 

No comments: